Contentmarketing & blogs

Jazeker, content = king. Of, in kraakhelder Nederlands: zonder goede inhoud van je website kun je het schudden. En laat die gouden regel nou net cruciaal zijn voor Google bij indexeren van websites en het tonen van relevante informatie aan gebruikers. Met contentmarketing zet je forse stappen in de goede richting.

Wat is contentmarketing?

Hoe meer jij te vertellen hebt over een bepaald onderwerp, hoe prettiger Google dat vindt. Gevolg hiervan is dat je website beter zal scoren en dus sneller wordt gevonden.

Om ervoor te zorgen dat je informatievoorziening op peil blijft is het daarom verstandig om je content (artikelen, nieuwsberichten, blogs) op regelmatige basis te verversen of aan te passen. Dat is kort gezegd waar contentmarketing op neerkomt. Helemaal niet zo lastig als de term doet vermoeden, toch?

De eerste date met jouw website

Vergelijk het maar eens met een eerste date in de kroeg. Als degene met wie je afspreekt niks leuks of interessants te vertellen heeft, haak je waarschijnlijk snel af. Een tweede date hoeft dan niet meer – je hebt al genoeg gezien!

Met content (of gewoon inhoud) werkt het net zo. Beland je op een website waar je niks interessants, informatiefs of leuks kan vinden, dan kom je waarschijnlijk nooit meer terug. De eerste date met die site is dan flink mislukt. Je zoekt vrolijk verder naar een beter of leuker alternatief.

Waarom contentmarketing?

Almighty Google houdt alles bij en weet dus wanneer (en waarom) mensen afhaken op jouw site. Door middel van ingewikkelde algoritmes bepaalt de zoekgigant nauwgezet wat mensen interessant vinden, en wat niet. Wanneer mensen je website bezoeken en snel wegklikken, heeft dat een negatieve invloed op jouw positie in de zoekresultaten (SERP ).

Door middel van contentmarketing (denk aan blogs en artikelen) kun je flink werken aan de inhoud van je website. De functie van je website als betrouwbare en uitgebreide informatiebron wordt daardoor steeds groter en ta-da: Google geeft je een virtuele aai over de bol! Concreter gezegd: je site gaat beter ranken en wordt sneller gevonden. En dat leidt tot meer bezoekers, onder wie ook veel potentiële klanten.

Autoriteit in Google en binnen je vakgebied

Met een slim uitgedachte contentstrategie kun je dus flink werken aan de autoriteit van je site, en dat is dubbelgoed nieuws. Het mes snijdt namelijk aan twee kanten. Aan de ene kant is er dus die positie in Google en aan de andere kant sta jij zelf.

Want niet alleen de autoriteit van je site stijgt, ook jijzelf zal door de bezoekers van je website meer en meer worden beschouwd als iemand met kennis van zaken. Je hebt immers iets waardevols te vertellen over je product en/of vakgebied en laat dat op regelmatige basis blijken.

Die gouden combinatie leidt uiteindelijk tot meer bezoekers, die dankzij jouw unieke content ook nog eens zien dat jij heel goed weet waar je mee bezig bent. Voor potentiële klanten is dat laatste vaak dé reden om voor een bepaald(e) dienst of product te kiezen.

Contentmarketing uitbesteden

Er is alleen één nadeel: contentmarketing is een tijdrovende bezigheid. Het dagelijks of wekelijks actualiseren van je site met artikelen over jouw product, dienst of ontwikkelingen op de markt is daardoor voor veel bedrijven geen optie. Inktgenieus neemt je die taak echter met alle liefde uit handen.

Onze freelance tekstschrijver bekwaamt zich in jouw vakgebied en plaatst bijvoorbeeld één keer per week een vers, lekker lopend artikel of blogje op je website, dat ook nog eens voldoet aan de richtlijnen voor SEO .

Hiermee ben je verzekerd van een aanhoudende stroom van vers geschreven content, waardoor Google je site steeds hoger gaat waarderen. Inhoud was immers koning, weet je nog ;).

Op naar de top in Google

Ben je nu laaiend enthousiast over de ongekende mogelijkheden van contentmarketing, maar kom je inderdaad tijd tekort of weet je niet zo goed hoe je het moet aanpakken? Wij helpen je graag! Om contact op te nemen kun je het formulier hieronder invullen, of even bellen.

De gegevens vind je helemaal onderaan deze pagina, of op onze contactpagina.